IDEOVÉ RIEŠENIE INTERIÉRU PREDAJNE OBUVI MONTANA FOR EVERY TIME
Umiestnenie : Návrh získal 2. miesto zo štyroch prihlásených, investor sa napriek tomu rozhodol pre jeho realizáciu. Pozri zrealizovaný interiér
Riešiteľský kolektív : ing. arch. Tomáš Sobota, ing. arch. Roman Kerner
Účelom súťaže bolo získať najlepší ideovo-architektonický návrh pre interiér predajne luxusnej obuvi na Nám. SNP v Banskej Bystrici.
Dátum spracovania : 03/2002
Riešiteľský kolektív : ing. arch. Tomáš Sobota, ing. arch. Roman Kerner
Účelom súťaže bolo získať najlepší ideovo-architektonický návrh pre interiér predajne luxusnej obuvi na Nám. SNP v Banskej Bystrici.
Dátum spracovania : 03/2002
1. Hlavný pult – Ako ťažiskový interiérový prvok má zlúčiť účelnosť, luxus a symboliku funkcie priestoru. Krása a ladnosť obuvi a ženskej krásy sa najčastejšie spája s vysokou, elegantnou ihlicou. Preto pult skrývajúci v sebe tento symbol určuje už sám vysokú hodnotu priestoru.
2. Podlaha – ako mám donútiť zákazníka pozrieť sa na svoje staré (škaredé) topánky (a motivovať ho tým ku kúpe nových) :
Podlaha je riešená ako liata hladká vo svetlom odtieni. Bodové svetlá z osvetľovacej rampy osvetlľujú v troch (alebo viacerých) navádzacích bodoch nerezové šošovky v podlahe. Tieto svetlo odrážajú do strán.
Šošovky z podlahy jemne vystupujú, zákazník „nerovnosť“ pocíti a sklopí zrak k podlahe.
A čo uvidí ? Svoje staré, zaprášené a zodraté topánky zo všetkých strán v tej okolitej čistote.
3. Podhľad – riešime veľmi jednoducho osvetľovacou rampou vo svetlej farbe, čo by nemalo narušiť „pokoj“ starých klenieb. Rampa je využitá na umiestnenie svietidiel bodových, či zavesených pre osvetlenie rozptylom. Rampa pôsobí v priestore ako navádzač.
4. Výklad do ulice – riešime ho ako malú priehľadnú miestnosť, v ktorej sú na zemi umiestnené kubusy s topánkami a na stenách zavesené kabelky. Cez výklad je vidno do celej predajne.
5. Vystavenie topánok – je riešené kusovo, pričom niektoré z topánok majú vlastnú „kóju“, niektoré sú v policiach hlavného priestoru, dominantná plocha zápultia obsahuje najexkluzívnejšie kusy.
6. Vystavenie kabeliek – vo výklenkoch pri vstupe, vo výklade, vo výkladnom pozdĺžnom pulte.
7. Zrkadlá – pre účely skúšania obuvi v každom kuse nábytku, zrkadlá vo vstupnej časti tvoria symbolické prehliadkové „mólo“, v ktorom smerom do predajne vidím svoju starú (škaredú) obuv a cestou z predajne novú obuv.
8. Skladovanie tovaru – topánky – cca 600 párov v sklade, ostatné (včetne krabíc vystavených kusov) v priestoroch príručného skladu v zápultí a v nábytku prejadne. Kabelky a doplnky – v príručnom sklade v zápultí, v priestoroch pod pozdĺžnym výstavným pultom.
9. Sedenie pre skúšanie – riešené niekoľkými samostatnými a prenosnými sedadlami.
10. Materiálové riešenie – kombinácia dreva, skla, zrkadla a chrómu. Tmavé drevené časti ponúkajú luxus masívneho dreva s lesklou lakovanou úpravou povrchu, svetlé časti nemajú priznanú štruktúru dreva, majú matnú povrchovú úpravu. Niektoré sklenené kusy sú navrnuté s pieskovanou povrchovou úpravou.
11. Farebné riešenie – farebnosť je v kombinácii so sklom a zrkadlami navrhnutá tmavobordová v kontraste s jemne krémovou. Táto kombinácia spolu s povrchovou úpravou jednotlivých materiálov navádza dojem nevtieravého luxusu a čistoty.
12. Svetelné riešenie – Hlavné osvetlenie predajne je z podhľadovej rampy. Sekundárne osvetlenie vychádza ako kĺzavé svetlo v klenbách spoza jednotlivých segmentov nábytku. Terciálne osvetlenie je poňaté ako vnútorné svetlo jednotlivých priestorových segmentov. Diferenciácia svetiel umocňuje charakter priestoru s akcentom v miestach s vystaveným tovarom.
13. Zeleň v predajni – Priestor je doplnený o živú zeleň fikusov v mobilných nerezových nádobách. Klenený charakter priestoru umocňuje zeleň umiestnená pod klenbami na interiérovom nábytku.
2. Podlaha – ako mám donútiť zákazníka pozrieť sa na svoje staré (škaredé) topánky (a motivovať ho tým ku kúpe nových) :
Podlaha je riešená ako liata hladká vo svetlom odtieni. Bodové svetlá z osvetľovacej rampy osvetlľujú v troch (alebo viacerých) navádzacích bodoch nerezové šošovky v podlahe. Tieto svetlo odrážajú do strán.
Šošovky z podlahy jemne vystupujú, zákazník „nerovnosť“ pocíti a sklopí zrak k podlahe.
A čo uvidí ? Svoje staré, zaprášené a zodraté topánky zo všetkých strán v tej okolitej čistote.
3. Podhľad – riešime veľmi jednoducho osvetľovacou rampou vo svetlej farbe, čo by nemalo narušiť „pokoj“ starých klenieb. Rampa je využitá na umiestnenie svietidiel bodových, či zavesených pre osvetlenie rozptylom. Rampa pôsobí v priestore ako navádzač.
4. Výklad do ulice – riešime ho ako malú priehľadnú miestnosť, v ktorej sú na zemi umiestnené kubusy s topánkami a na stenách zavesené kabelky. Cez výklad je vidno do celej predajne.
5. Vystavenie topánok – je riešené kusovo, pričom niektoré z topánok majú vlastnú „kóju“, niektoré sú v policiach hlavného priestoru, dominantná plocha zápultia obsahuje najexkluzívnejšie kusy.
6. Vystavenie kabeliek – vo výklenkoch pri vstupe, vo výklade, vo výkladnom pozdĺžnom pulte.
7. Zrkadlá – pre účely skúšania obuvi v každom kuse nábytku, zrkadlá vo vstupnej časti tvoria symbolické prehliadkové „mólo“, v ktorom smerom do predajne vidím svoju starú (škaredú) obuv a cestou z predajne novú obuv.
8. Skladovanie tovaru – topánky – cca 600 párov v sklade, ostatné (včetne krabíc vystavených kusov) v priestoroch príručného skladu v zápultí a v nábytku prejadne. Kabelky a doplnky – v príručnom sklade v zápultí, v priestoroch pod pozdĺžnym výstavným pultom.
9. Sedenie pre skúšanie – riešené niekoľkými samostatnými a prenosnými sedadlami.
10. Materiálové riešenie – kombinácia dreva, skla, zrkadla a chrómu. Tmavé drevené časti ponúkajú luxus masívneho dreva s lesklou lakovanou úpravou povrchu, svetlé časti nemajú priznanú štruktúru dreva, majú matnú povrchovú úpravu. Niektoré sklenené kusy sú navrnuté s pieskovanou povrchovou úpravou.
11. Farebné riešenie – farebnosť je v kombinácii so sklom a zrkadlami navrhnutá tmavobordová v kontraste s jemne krémovou. Táto kombinácia spolu s povrchovou úpravou jednotlivých materiálov navádza dojem nevtieravého luxusu a čistoty.
12. Svetelné riešenie – Hlavné osvetlenie predajne je z podhľadovej rampy. Sekundárne osvetlenie vychádza ako kĺzavé svetlo v klenbách spoza jednotlivých segmentov nábytku. Terciálne osvetlenie je poňaté ako vnútorné svetlo jednotlivých priestorových segmentov. Diferenciácia svetiel umocňuje charakter priestoru s akcentom v miestach s vystaveným tovarom.
13. Zeleň v predajni – Priestor je doplnený o živú zeleň fikusov v mobilných nerezových nádobách. Klenený charakter priestoru umocňuje zeleň umiestnená pod klenbami na interiérovom nábytku.