logologologologo
  • Služby
    • Ponuka – prehľad
    • Prečo architekta?
    • Súťaže návrhov
  • Galéria
    • Architektonické štúdie
    • Súťažné návrhy
    • Obytné stavby
    • Občianske stavby
    • Firemné stavby
    • Urbanizmus
    • Interiéry
    • Záhrady a exteriéry
  • O nás
    • O mne
    • Team
    • Na čom pracujeme?
    • Ako pracujeme
    • Obchodné podmienky
  • Publicita
    • Ocenenia
    • Účasť v porotách
    • Audiovizuálne
    • Printové médiá
    • Verejné projekty
    • Odborné periodiká
  • Blog
  • Kontakt
✕
  • Home
  • Interiér predajne obuvi B. Bystrica

Interiér predajne obuvi B. Bystrica

Published by techsupport at 20. júna 2002
Categories
  • Súťažné návrhy
  • Date20. júna 2002
IDEOVÉ RIEŠENIE INTERIÉRU PREDAJNE OBUVI MONTANA FOR EVERY TIME Umiestnenie : Návrh získal 2. miesto zo štyroch prihlásených, investor sa napriek tomu rozhodol pre jeho realizáciu. Pozri zrealizovaný interiér

Riešiteľský kolektív : ing. arch. Tomáš Sobota, ing. arch. Roman Kerner
Účelom súťaže bolo získať najlepší ideovo-architektonický návrh pre interiér predajne luxusnej obuvi na Nám. SNP v Banskej Bystrici.
Dátum spracovania : 03/2002
Interiér predajne obuvi B. Bystrica
Interiér predajne obuvi B. Bystrica1
Interiér predajne obuvi B. Bystrica2
Interiér predajne obuvi B. Bystrica3
Interiér predajne obuvi B. Bystrica4
pult

1. Hlavný pult – Ako ťažiskový interiérový prvok má zlúčiť účelnosť, luxus a symboliku funkcie priestoru. Krása a ladnosť obuvi a ženskej krásy sa najčastejšie spája s vysokou, elegantnou ihlicou. Preto pult skrývajúci v sebe tento symbol určuje už sám vysokú hodnotu priestoru.

2. Podlaha – ako mám donútiť zákazníka pozrieť sa na svoje staré (škaredé) topánky (a motivovať ho tým ku kúpe nových) :
Podlaha je riešená ako liata hladká vo svetlom odtieni. Bodové svetlá z osvetľovacej rampy osvetlľujú v troch (alebo viacerých) navádzacích bodoch nerezové šošovky v podlahe. Tieto svetlo odrážajú do strán.
Šošovky z podlahy jemne vystupujú, zákazník „nerovnosť“ pocíti a sklopí zrak k podlahe.
A čo uvidí ? Svoje staré, zaprášené a zodraté topánky zo všetkých strán v tej okolitej čistote.

3. Podhľad – riešime veľmi jednoducho osvetľovacou rampou vo svetlej farbe, čo by nemalo narušiť „pokoj“ starých klenieb. Rampa je využitá na umiestnenie svietidiel bodových, či zavesených pre osvetlenie rozptylom. Rampa pôsobí v priestore ako navádzač.

4. Výklad do ulice – riešime ho ako malú priehľadnú miestnosť, v ktorej sú na zemi umiestnené kubusy s topánkami a na stenách zavesené kabelky. Cez výklad je vidno do celej predajne.

5. Vystavenie topánok – je riešené kusovo, pričom niektoré z topánok majú vlastnú „kóju“, niektoré sú v policiach hlavného priestoru, dominantná plocha zápultia obsahuje najexkluzívnejšie kusy.

6. Vystavenie kabeliek – vo výklenkoch pri vstupe, vo výklade, vo výkladnom pozdĺžnom pulte.

7. Zrkadlá – pre účely skúšania obuvi v každom kuse nábytku, zrkadlá vo vstupnej časti tvoria symbolické prehliadkové „mólo“, v ktorom smerom do predajne vidím svoju starú (škaredú) obuv a cestou z predajne novú obuv.

8. Skladovanie tovaru – topánky – cca 600 párov v sklade, ostatné (včetne krabíc vystavených kusov) v priestoroch príručného skladu v zápultí a v nábytku prejadne. Kabelky a doplnky – v príručnom sklade v zápultí, v priestoroch pod pozdĺžnym výstavným pultom.

9. Sedenie pre skúšanie – riešené niekoľkými samostatnými a prenosnými sedadlami.

10. Materiálové riešenie – kombinácia dreva, skla, zrkadla a chrómu. Tmavé drevené časti ponúkajú luxus masívneho dreva s lesklou lakovanou úpravou povrchu, svetlé časti nemajú priznanú štruktúru dreva, majú matnú povrchovú úpravu. Niektoré sklenené kusy sú navrnuté s pieskovanou povrchovou úpravou.

11. Farebné riešenie – farebnosť je v kombinácii so sklom a zrkadlami navrhnutá tmavobordová v kontraste s jemne krémovou. Táto kombinácia spolu s povrchovou úpravou jednotlivých materiálov navádza dojem nevtieravého luxusu a čistoty.

12. Svetelné riešenie – Hlavné osvetlenie predajne je z podhľadovej rampy. Sekundárne osvetlenie vychádza ako kĺzavé svetlo v klenbách spoza jednotlivých segmentov nábytku. Terciálne osvetlenie je poňaté ako vnútorné svetlo jednotlivých priestorových segmentov. Diferenciácia svetiel umocňuje charakter priestoru s akcentom v miestach s vystaveným tovarom.

13. Zeleň v predajni – Priestor je doplnený o živú zeleň fikusov v mobilných nerezových nádobách. Klenený charakter priestoru umocňuje zeleň umiestnená pod klenbami na interiérovom nábytku.

Related posts

16. decembra 2024

Súťaž – Městská knihovna Kolín


Read more

Referencie

  • Občianske stavby (18)
  • Záhrady a exteriéry (8)
  • Urbanizmus (7)
  • Súťažné návrhy (14)
  • Obytné stavby (34)
  • Interiéry (7)
  • Firemné stavby (15)
  • Architektonické štúdie (37)
  • Galéria (11)

Architekt, Banská Bystrica,

mobil: +421 (0)905 596209,
e-mail: info@tsobota.sk,
ICQ: 326 380 564,
Skypename: madlo1

Tieto stránky používajú súbory cookies za účelom zlepšenia poskytovaných služieb. Pokračovaním v návšteve stránky súhlasíte s ich používaním.

Zásady ochrany osobných údajov

Ing. arch. Tomáš Sobota

autorizovaný architekt SKA č.
1308 AA, sídlo: Komenského 11,
974 01 Banská Bystrica,

Kontakt


© 2017 tsobota.sk. All Rights Reserved.